Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.
Opis
Odkrywców dręczy nieustanne pragnienie badania nowych ziem. Zazwyczaj ukrywają ciekawość świata pod pozorami udziału w ekspedycji badawczej i poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju handlu. Często zapuszczają się na nieznane obszary, co znakomicie wyrabia w nich zdolności dyplomatyczne oraz biegłość w walce. Odkrywcy, którzy nie potrafią się tego nauczyć, dość szybko giną. Doskonale sobie radzą w każdym terenie, tak samo dobrze prowadzą ekspedycje lądowe, jak i morskie. Są wyjątkowo wszechstronii i pomysłowi. Mnogość sytuacji i środowisk, w jakich mogą się znaleźć, wymusza wyjątkową elastyczność poglądów i żelazną samokontrolę, potrzebną zarówno przy dowodzeniu zbrojną eskortą, jak i przy porozumiewaniu się z barbarzyńskimi ludami.
Rozwinięcia:
WW + 20
Us + 20
K + 10
Odp + 15
Zr + 15
Int + 25
SW + 20
Ogd + 15
A + 1
Żyw +6
Umiejętności: czytanie i pianie, dowodzenie, jeździectwo, nauka (historia albo prawo), nawigacja, pływanie, powożenie, rzemiosło (kartografia), sekretne znaki (zwiadowców), sekretne znaki (łowców), spostrzegawczość, sztuka przetrwania, tropienie, wiedza (dowolne trzy), wspinaczka, wycena, znajomość języka (dowolne trzy)
Zdolności: obieżyświat, wyczucie kierunku albo poliglota
Wyposażenie: łuk albo kusza i 10 strzał lub bełtów, broń jednoręczna, średni panczerz (kaftan kolczy i skórzana kurta), tarcza, koń z siodłem i uprzężą, 6 map, tysiąz zk w towarach i przedmiotach na wymianę
Profesje wstępne: arcymag, bosman, herold, inżynier, kapitan, mistrz cieni, mistrz magii, nawigator, oficer, szpieg, uczony, zwiadowca
Profesje wyjściowe: kapitan, kupiec, oficer, szpieg
Offline