Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.
Opis
Kanciarze kierują się swoistym życiowym mottem: jeśli nie musisz, nie pracuj uczciwie. Sprytem i gładkimi słówkami próbują zdobyć możliwie najwyższa pozycję w hierarchii przestępców. Niektórzy pracują jako przewodnicy po najlepszych oberżach i zamtuzach w mieście, inny parają się szulerstwem lub fałszerstwami. Kanciarz woli posługiwać się rozumem niż mieczem. Zawsze ma na podorędziu kilka wymyślonych opowiastek i wykrętów. Niektórzy kanciarze działają wyłącznie na dobrze sobie znanym terenie. Inni podróżują od osady do osady, zarabiając na wyrafinowanych szwindlach, a potem błyskawicznie znikają z miasta. Najlepsi kanciarze nie oszukują, tylko tworzą rzeczywistość - Nawet ich ofiary nie wiedzą, że padły ofiarą przekrętu.
Rozwinięcia:
WW +5
US +5
Zr +10
Int +5
SW +5
Ogd +10
Żyw +2
Umiejętności: gadanina, hazard albo sekretne znaki (złodziei), kuglarstwo (aktorstwo albo gawędziarstwo), plotkowanie albo targowanie, przekonywanie, przeszukiwanie albo sekretny język (złodziejski), spostrzegawczość, wycena, znajomość języka (statoświatowy)
Zdolności: chodu! albo łotrzyk, przemawianie, szczęście albo szósty zmysł
Wyposażenie: ubranie najlepszej jakości albo zestaw kości do gry albo talia kart. 10 złotych koron więcej na początek.
Profesje Wyjściowe: banita, cyrkowiec, demagog, sługa, szarlatan, złodziej
Dostępność rasowa: Człowiek, Elf, Niziołek
Offline