Chaos Rising

Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2014-01-13 13:17:36

Valahoir

Główny Mistrz Gry

Zarejestrowany: 2012-11-23
Posty: 268
Punktów :   

Walka oraz testy umiejętności

Walka




Walka na tym forum może być nieco skomplikowana dla początkującego gracza lecz nie jest to coś czym tak naprawdę musi się przejmować. Chciałbym aby walka była opisywana w jak najlepszy sposób przez graczy, więc będe zwracał uwagę na to co znajduję się w poście. Innymi słowy wasza pomysłowość będzie jednym z czynników mocno brana pod uwagę. Drugim czynnikiem jest oczywiście cecha Walki wręcz(Umiejętności strzeleckie i Zręczność). Im mamy jej więcej tym lepiej się posługujemy bronią do walki. Pamiętajcie jednak, że nawet mając 70 walki wręcz, wciąż wymagam jakiegoś konkretnego opisu w poście. Jeśli ktoś mi napiszę, że poprostu rzuca się z mieczem w ręku na przeciwnika i go atakuje, to wtedy przeciwnik mający mniej Walki wręcz może z łatwością uniknąć tego ataku. Trzecim czynnikiem branym pod uwagę będą wasze umiejętności i zdolności. Wśród nich znajdują się takie, które ułatwiają wam posługiwanie się bronią itp. Mistrz Gry musi być czujny i dokładnie zweryfikować karty postaci graczy toczących pojedynek. Dzięki umiejętnościom mogą się trafić dodatnie modyfikatory dla ich użytkownika i ujemne dla przeciwnika. Często też ujemne modyfikatory mogą być spowodowane po przez ukształtowanie terenu na jakim się walczy, jednka o tym zawsze ma obowiązek poinformować MG. Walka toczy się aż do utraty wszystkich punktów Żywotności jednak nie oznacza to, że kiedy je stracimy to umieramy. Postać posiadająca np. 13 Żywotności za każdym razem kiedy zostanie trafiona otrzymuje lekkie rany typu przęciecie skóry itp. Problem pojawia się kiedy tym punktów Żywotności będziemy mieli. Wtedy każdy następny atak może być dla Bohatera końcem. Jeśli obrażenia zejdą poniżej zera mówimy wtedy, przeciwnik otrzymuje Trafienie Krytyczne. Im większy współczynnik ( max do - 10 ) tym gorzej. Od - 1 do -4 są to nie groźne dla życia efekty typu upuszczenie broni czy też ogłuszenie na krótki okres. Jednak im więcej tym możemy się spodziewać przykrego efektu dla naszego Bohatera Gracza. Nie zdradzę wszystkich efektów, ponieważ to moja słodka tajemnica , ale możecie się spodziewać czegoś ciekawego.
Czynnikami ratującymi od utraty zdrowia są oczywiście pancerze, tarcze, mikstury czy też magia więc nie macie się czym przejmować. Pamiętajcie też, że w razie śmierci posiadacie Punkty Przeznaczenia, które mogą was od takiego losu uchronić.
Z kolei czynnikami zadającymi obrażenia jest broń oraz nasz współczynnik Siły lub też niektóre zdolności.

Testy Umiejętności



Testy Umiejętności sprawdzają czy udało nam się wykonać pewną czynność. Powiedzmy że Bohater Gracza chcę otworzyć skrzynię, która wymaga 50 Zręczności lecz niestety ma on jedynie 40 potrzebnej cechy. Na ratunek przychodzi nam jego umięjętność ,, Otwieranie zamków". Umiejętność rozwinięta jest na 1 poziom co daje nam dodatkowe + 10 do Zręczność w przypadku otwierania zamków. Mając brakujące 10 punktów udaję się nam otworzyć skrzynię cieszać się jej zawartością.
Istnieje jeszcze coś takiego jak przeciwstawne testy umiejętności. Występują one wtedy kiedy dwóch graczy próbuje wykonać jakąś czynność np siłowanie się. Brane są wtedy pod uwagę te same czynniki co w przypadku otworzenai skrzyni lecz sprawdza się inną cechę i inne umiejętności/zdolności. Zapasy wygrywa wtedy ta osoba, która posiada większą wartość.

Offline

 
REKLAMA

NAKAMA

TOPLISTY

Test

ADMINISTRACJA

Hirehoshi (GG: 5295677 )


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rewalidacja.pun.pl www.bleachbattels.pun.pl www.ee.pun.pl www.69moa69.pun.pl www.legendsoflodz.pun.pl