Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.
Opis
Giermkowie towarzyszą rycerzowi w bitwie i podróży, zdobywając doświadczenie i umiejętności przydatne w walce. Zazwyczaj wywodzą się z rodów szlacheckich, jednak rzadko ich obowiązki wykraczają poza zajęcia godne służących. Zwykle ich jedynym zadaniem jest przynoszenie jadła i napitku swoim opiekunom lub zajmowanie się rumakiem i uprzężą rycerza. Ciężka praca ma nauczyć ich pokory i wytrzymałości na trudy, a także przygotować do bycia rycerzem. Pan giermka ma obowiązek wprawiać go w sztuce wojennej, choć wielu zaniedbuje wykonywania wymaganych ćwiczeń szermierki i taktyki. Synowie wpływowych szlachciców są giermkami zaledwie przez kilka miesięcy, natomiast biedniejsi młodzieńcy muszą czekać całe lata na ceremonię pasowania.
Rozwinięcia:
WW +10
US +5
K +5
Odp +5
Zr +5
Ogd +5
A +1
Żyw +2
Umiejętności: jeździectwo, nauka (genealogia/heraldyka) albo wiedza (Bretonia), opieka nad zwierzętami, przekonywanie albo plotkowanie, tresura, unik, znajomość języka (bretoński albo staroświatowy)
Zdolności: broń specjalna (kawaleryjska), etykieta, silny cios
Wyposażenie: lanca, średni pancerz (kaftan kolczy, czepiec kolczy i skórzana kurta), tarcza, koń z siodłem i uprzężą.
Profesje Wyjściowe: banita, rycerz, sierżant, szlachcic, weteran
Dostępność rasowa: Człowiek
Offline