Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.
Opis
Guślarze potrafią rzucać czary nie mając formalnego wykształcenia w sztukach magicznych. Tworzą zaklęcia, używając instynktu, sztuczek i wykorzystując zakorzenione wśród ludzi przesądy. Choć czasem nie zdają sobie z tego sprawy, za każdym razem, gdy korzystają z magii, ryzykują zwróceniem na siebie uwagi demonów i innych istot nie z tego świata. Z tego powodu stają się celem poszukiwań i prześladowań ze strony łowców i czarownic. Niektórzy guślarze decydują się na dołączenie do jednego z Kolegiów Magii, inni próbują ukrywać swój dziki talent, zamieszkując z dala od ludzkich osad. Zwykle nie jest to najrozsądniejszy wybór.
Uwaga: Jeśli chcesz,, by Twój Bohater potrafił rzucać czary już na początku gry, powinieneś w ramach darmowego rozwinięcia zwiększyć cechę Magia. Guślarstwo jest wyjątkowo niebezpieczne i zakazane w Imperium. Dobrze się zastanów przed wybraniem tej profesji.
Rozwinięcia:
Odp +5
Zr +5
Int +5
SW +10
Ogd +10
Żyw +2
Mag +1
Umiejętności: leczenie albo hipnoza, opieka nad zwierzętami albo targowanie, oswajanie albo rzemiosło (aptekarstwo), przekonywanie albo zastraszanie, przeszukiwanie, splatanie magii, spostrzegawczość, wykrywanie magii
Zdolności: gusła, magia prosta (gusła)
Wyposażenie: mikstura lecznicza, płaszcz z kapturem
Profesje Wyjściowe: akolita, banita, szarlatan, uczeń czarodzieja, włóczykij
Dostępność rasowa: Człowiek
Offline