Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.
Opis
Żeglarze pochodzą głównie z prowincji Imperium zwanej Nordlandem, położonej na wybrzeżu Morza Szponów. Liczne floty, składające się z wielkich galeonów, szkunerów zwanych wilczymi oraz galer wojennych, patrolują wody na północ od Imperium, broniąc je przed atakami piratów z Norski i Bretoni oraz przerażających flotylii Chaosu. Na pokładach imperialnych żaglowców służą wyłącznie najlepsi żeglarze. Pozostali wchodzą w skład załóg statków kupieckich, pirackich łodzi lub niewolniczych galer. Po wodach Morza Szponów pływają też statki elfów, zazwyczaj pod banderą wielkich rodów kupieckich. Największym portem Starego Świata jest Marienburg. Miasto i otaczający je obszar ( zwany Jałową Krainą) już od wielu lat cieszy się niezależnością, mimo iż niegdyś stanowiły Westerland, jedną z prowinicji Imperium. Morze Szponów jest miejscem bezustannej walki. Na zbryzganych krwią deskach pokładów żeglarze pracują w pocie czoła, by zarobić na żołd i kolejną porcję rumu.
Uwagi: Jeśli w trakcie tworzenia BG wybierzesz umiejętność wiedza ( Jałowa Kraina ), twój Bohater będzie mógł pochodzić z okolic wielkiego portu w Marienburgu.
Rozwinięcia:
WW +10
Us +5
K +10
Zr +10
A +1
Żyw +2
Umiejętności: mocna głowa albo spostrzegawczość, pływanie, unik, wiedza (Bretonia, Norska, Tilea albo Jałowa Kraina), wioślarstwo, wspinaczka, znajomość języka (bretoński, norski albo tileański, żeglarstwo.
Zdolności: obieżyświat, silny cios albo brawura, twardziel albo bijatyka.
Wyposażenie: lekki pancerz (skórzany kaftan), butelka gorzałki kiepskiej jakości
Profesje Wyjściowe: bosman, kanciarz, nawigator, przemytnik, żołnierz okrętowy
Dostępność rasowa: Człowiek, Elf, Krasnolud
Offline