Zapoczątkuj własną historię oraz pokieruj swoim przeznaczeniem jednocześnie zmieniając świat na lepszy lub gorszy.
Opis
Kupcy zajmują się handlem na wielką skalę. Przerzucają duża partię towaru z miasta do miasta bezustannie szukając rynków, na których mogą najwiecej zarobić. Rzadko zajmują się sprzedażą w kramach lub na targu; zamiast tego wolą zawierać knotrakty z mieszczanami i rzemieślnikami. Gildie kupieckie w całym Imperium są bardzo wpływowymi organizacjami, które powoli przejmują realną władzę z rąk szlachty. W porównaniu do większości ludności w Imperium, nawet najbiedniejszi kupcy to osoby zamożne. Wielu korzysta ze zgromadzonego majątku, by wykupić tytuł szlachecki lub zaaranżować małżeństwa swoich dzieci z potomkami rodów arystokratycznych.
Rozwinięcia:
WW + 10
Us + 10
K + 5
Odp + 5
Zr + 10
Int + 25
SW + 20
Odg + 20
Żyw + 4
Umiejętności: czytanie i pisanie, jeździectwo, plotkowanie, powożenie, przekonywanie, rzemiosło (handel), sekretny język (gildii), targowanie, wiedza (dowolne dwie), wycena, znajmość języka (bretoński, estalijski, kislevski albo norski), znajomość języka (staroświatowy)
Zdolności: geniusz arytmetyczny, żyłka handlowa albo łotrzyk
Wyposażenie: dom w mieście, magazyn, tysiąc zk w monecie lub w towarach
Profesje wstępne: bosman, karczamrz, majordomus, mieszczanin, mistrz rzemiosła, odkrywca, oficer, rybak, rzecznik rodu, rzemieślnik, uczony
Profesje wyjściowe: mistrz gildii, ochotnik, reketer, szpieg, urzędnik
Offline